Защо Би Ти Ви натресе на Краси Радков да журира в “България търси талант”

Краси Радков

  “Странични жертви“ е военен тер­мин, често използван в баталното кино. Обозначава невинните потърпев­ши от бойни или други действия. Във войната между Би Ти Ви и Магърдич Халваджиян първата такава жертва се казва… Краси Радков

Няма по-ефикасен на­чин да съси­пеш рейтинга на един добър актьор от това да го вкараш в непривична роля. Не е нужно да стигаме до „режисьорката“ Анджелина Джоли, за да намерим примери за това. Достатъчно е да се вгледаме в най-рейтинговата родна продукция в момента – „България търси талант“.

 Воювайки с избягалите от нея „Господари на ефира“, Би Ти Ви извади от журито на риалити-шоуто продуцента им Магърдич Халваджиян. Само по себе си това решение звучи логично и оправдано. Не може да си изговорил толкова тежки обвинения срещу медията, чрез която си вадиш хляба, и да оста­неш сред емблематичните лица в най-гледа­ното й време.

 Но Краси Радков ли бе най-подходящият заместник на Ма­гърдич в журито? „Ако трябва да съм честен, се чувствам като дете, което – даже и да се изпусне в памперса – е щастливо“, каза най-популярният актьор от „Шоуто на Слави“, ся­дайки на престижния президиум. 

Ники Кънчев

  По-нататък всички за­таиха дъх в очакване на оценките и комента­рите му. А те бяха глав­но от типа „уникално“, „страхотно“ и „наистина, какво да кажа – неве­роятно“. Седящата до него Хилда Казасян не пропусна да го клъвне, макар и задочно, на­меквайки колко незаме­ним член на журито е бил Магърдич.

 Но Радков няма никаква вина. Той е актьор, при това от най-добрите. Истински хамелеон, за който няма непосилна роля. От него никога досега не се е изисквало да прави коментари – даже и по най-невинни пово­ди – а камо ли да опре­деля съдбите на хора, очакващи с трепет ре­шението му. Актьорски­ят чар и импровизация са едно, а мотивирането на толкова важен избор – съвсем друго. За него­ва чест, Краси не крие, че е наясно с разликата между двете неща.

 Дискомфортът му е искрен непринуден и самоироничен. Но това не е достатъчно, за да бъде приет радушно в сър­цата на зрителите. Пуб­ликата е безпощаден, понякога твърде жесток съдник.

 Неадекватната пози­ция на Краси зад маса­та на това жури може да му навлече повече проблеми, отколкото и той, и шефовете на телевизията подозират. Противоестествената за неговата натура роля го прави мишена за из­лишен негативизъм.

Светльо Витков

  Той не заслужава това. Трябва ли да дочу­ва отвсякъде иронични коментари за новото си амплоа, само защото е бил достатъчно дисцип­линиран, за да приеме поставената му зада­ча?

 Но това не е първият случай, в който една телевизия може да избоде очи, вместо да изпише вежди. Спомня­те ли си безпомощния опит на Елен Колева да се изявява като водеща на готварско риалити-шоу? Разликата между нея и Краси Радков е единствено в това, че там в основата на всич­ко е собствената й бо­лна амбиция и липса на реална самопреценка.

 Ами какво да кажем за Нова телевизия, ко­ято неотдавна запокити най-ерудирания си водещ.

 Ники Кънчев – в странно следобедно шоу да прави реклама на лекарски кабинети и козметични салони? В тази медия се отнасят не по-малко експлоататорски и грозно към рейтинговите си звезди. Също Нова бе каналът, който прати кралицата на предиобедните ча­сове Гала, да се излага и рони сълзи във „ВИП Брадър“. Трябваше ли?

 Рокаджията Светльо Витков – един от най-харесваните образи и гласове на българския ъндърграунд – също имаше злощастен опит в непривична роля. Певецът, който мина­лата есен спечели над 50 хиляди гласа като кандидат-президент, двукратно бе пробван като тв водещ. Първо го тропосаха до Камен Воденичаров в „Пей с мен“, онова странно отроче на Нова теле­визия в комбина със Слави Трифонов. По­сле вече несъществу­ващата PRO.BG опи­та да го наложи като лице на амбициозното токшоу „Точно така“ в късния следобед. И в двата случая щеше да е достатъчна само една проба пред фокус-група с тестова публика, за да стане ясно, че опитите ще са неуспешни…

 Със сигурност подоб­ни „заговори“ срещу по­пулярни лица ще има и в бъдеще. Народът мъд­ро е казал – никога не е късно да станеш за резил. Жалко е обаче, когато заради някак­во мерене на мускули между мениджъри и продуценти се принася като странична жертва репутацията на хора, които публиката искре­но обича.

Comments

comments

Ако статията ви е харесала, споделете я с приятелите си в социалните мрежи от тук:

Facebook Google

Коментирай първи

Остави отговор

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван.


*