Безумието на годината, така могат да се определят годишните награди на „БГ радио„. След като видяхме, че една шепа смешни хора отново взеха същите смешни отличия, един колега журналист възкликна с реплика от филм: „Наградите са като хемороидите. Получава ги всеки задник!“.
Да пишеш срещу наградите на „БГ радио“, е все едно да се вади нож на умряло куче – за всички е ясно, че те нямат никаква стойност. Но по-скоро сравнението трябва да бъде с лисица, преструваща се на умряла. Защото последствията от една лъжа, изречена сто пъти, знаем какви са.
Тази рехаво слушана медия, демонстрираща плакатна загриженост за бг музиката, отдавна доказа, че не е способна да бъде институцията, помагаща за развитието й. Тъкмо обратното. Тя я доуби и пренесе в жертва пред олтара на „Пайнер“, лансирайки съмнителни таланти със съмнителните им начини (пари, връзки, симпатии) за доставяне на медийно присъствие. Радиото упорито им помпа самочувствието, наричайки ги №1, №2, „най-най“, звезди и т.н. Представяте ли си, Мария Илиева имала цели 18 хита в тяхното топ 10… И 180 да има, хич не е звездата, за която ни я представят!
Нивото на Илиева лъсна и на тазгодишните награди, където тя фалшивееше до припадък в дуета си с Васил Найденов. Веднага отваряме скоба, че по-добре малко фалшиво, но все пак на живо!… И на Кабаиванска даже, казват, й се сучвало.
А с този необичаен дует на Кеца сякаш се изчерпиха изпълненията на живо. Всички нови и стари звезди „бичиха“ плейбеци като от времето на „Мелодия на годината“. Включително и Лили Иванова, която подсили ефекта на буфосинхронадата с трио музиканти до себе си. Най-голям гаф плейбекът изигра на Лора Караджова прекъсвайки за миг. За певческите „качества“ на дъщерята на легендарния Данчо Караджов сигурно може да се напише реферат, затова сега ще ги прескочим.
Още една скоба. Както е известно, Лили Иванова трудно преживява някой друг да бъде обявен за звезда или за победител в нейно присъствие. Но и това си позволи да преглътне само и само да засили медийната си реклама предвид ситуацията, в която се намира – да промотира предстоящия си концерт в най-голямата ни зала. Така че и челна стойка може да очакваме от примадоната до ноември, а защо не и нова фотошоп сесия в „Плейбой“.
Ако церемонията си вървеше само в ефира на „БГ радио“, щяхме да зачетем демократичното им право да награждават, когото си искат, позовавайки се на уж допитването до аудиторията. Но безумният им концерт се излъчи в най-гледаната медия, а на другия ден „звездите“ започнаха да циркулират по различни светски рубрики.
Неискреността спрямо зрителя е двойна: хем му се пробутват медийни полуфабрикати, които заблуждават (в най-добрия случай само тийнейджърите, защото ценители трудно могат да бъдат манипулирани), че са свръхталанти, хем от неговия джоб са смъкнати парите, с които мобилен оператор спонсорира масрафа. Тук трябва да вметнем, че макар и грозен, мизансценът бе ефектен и, видимо, направен с доста пари, което е удар по чалгарската телевизия №1, която вече свива разточително пищните си концерти, провеждани доскоро в същата зала, до нивото на кръчмарска запивка.
Трябват ли ви изобщо примери за неадекватните награди? Някой някога да е чул дуета „Рут Колева и Белослава“? Той стана №1 за годината. Ха-ха…
Самата Рут стана „певица на годината“. Хм, за този приз освен да пееш вярно, сякаш трябват и други качества, включително и да имаш поне една известна песен. Но явно пързалката е по схемата с която Мария Илиева се лансира за №1 от 10 години насам – да си известен с това, че си известен…
Негово певческо недоразумение Графа спечели „албум на годината“. Невидим! Така може да се нарече успехът на албума му „Невидим“. Справка в щанд за музика в хипермаркет, открит преди 5 месеца показа: от 5 получени диска на Графа, продадените до този момент са 0. Факт.
И въобще, по дяволите, кои от тези медийни досадници имат продажби, кои от тях пеят из страната по покана на някого? Говорим за реални концертни участия, а не спонсорирани гастролчета, провеждани с едната цел някоя марка кафе или алкохол да се пласира по заведения за консумация.
Ами недоразумението Дивна, обрало доста награди?.,.
Нищо дивно няма в това едно почти дете да изпраща зомбиращи послания от сорта на „Ти не можеш да ме имаш“ на фона на технокрясъците на Миро Каризмата и някакъв си рапър Криско. Техният глуповат продукт звуча няколко пъти, защото бе номиниран и награждаван сякаш са Стефка Костадинова, докато на организаторите им се видя много дълъг вечният дует Орлин Горанов и Кристина Димитрова и го съкратиха едва до един куплет. Обратно, за дуета на Мариана Попова с Орлин Горанов, за който все още не се знае дали ще остане във времето, бе отделено двойно повече време.
Абсурдна е и наградата за текст, която Мариана Попова взе за въпросната песен с Орлин. Та тя бе изпята на същата церемония преди 3 години, а сега бе наградена за текст на изминалата година! Нелепо и необяснимо.
Ами поредната награда за Дони и Момчил, този път за вдъхновител?… Да не забравяме, че техните песни ни бяха натрапени през 90-те благодарение на изпраните пари на един бизнесмен с прякор Макарона!… Вече забравени и песните, и създателите им, интересно защо „БГ радио“ периодически ги възкресява? Но не прави същото за други, истински колоси в българската музика. Например Митко Щерев и Илия Ангелов от култовата „Диана Експрес“. Те досега не са имали отличие, а песните им са любими на няколко поколения слушатели. Същото важи и за Йорданка Христова, за Богдана Карадочева и Стефан Димитров, за Мими Иванова и Развигор Попов, за Михаил Белчев, за Борис Гуджунов, за Боян Иванов, за „Ритон“…
Тази година шлагермайсторът Тончо Русев навършва 80 и е излишно да натъртваме, че също заслужаваше да бъде почетен! Затова, че създаде „А дали е така“, „Топъл дъжд“, „Незабрава“, „Ти сън ли си“, „Здравей наместо сбогом“, „Казана дума – хвърлен камък“, „Някога, но не сега“, „Обич за обич“, „Зимна ваканция“, „Неочаквана сълза“, „Закъснялата любов“, „Остаряваме бавно“, „Може би“, „Деца на слънцето“, до една надживели медийната конюнктура на няколко десетилетия.
Ясно е, че с подобни номинации „БГ радио“ се опитва да си създава имидж и го прави така, както те си го разбират. Но освен че наградите би следвало да имат логика и обществена адекватност, престъпно е да се гаврят с истинската българска музика.
Здравейте. Не мога да повярвам, че най-накрая някой в тази държава си позволи да напише такива истини. ОГРОМНО БЛАГОДАРЯ!!! Не знам какви хора и кой стои зад всичко това , което прочетох , но сега за пореден път се доказва, че има Господ и той гледа. Аман от всичките тези изкуствено наложени „Звезди“. Тя Ана – Мария Тонкова от Бг радио ги направи такива. Направо ми се повръща от „звездоманщината”, която ги тресе. Продължавайте все така да бъдете обективни