“Странични жертви“ е военен термин, често използван в баталното кино. Обозначава невинните потърпевши от бойни или други действия. Във войната между Би Ти Ви и Магърдич Халваджиян първата такава жертва се казва… Краси Радков.
Няма по-ефикасен начин да съсипеш рейтинга на един добър актьор от това да го вкараш в непривична роля. Не е нужно да стигаме до „режисьорката“ Анджелина Джоли, за да намерим примери за това. Достатъчно е да се вгледаме в най-рейтинговата родна продукция в момента – „България търси талант“.
Воювайки с избягалите от нея „Господари на ефира“, Би Ти Ви извади от журито на риалити-шоуто продуцента им Магърдич Халваджиян. Само по себе си това решение звучи логично и оправдано. Не може да си изговорил толкова тежки обвинения срещу медията, чрез която си вадиш хляба, и да останеш сред емблематичните лица в най-гледаното й време.
Но Краси Радков ли бе най-подходящият заместник на Магърдич в журито? „Ако трябва да съм честен, се чувствам като дете, което – даже и да се изпусне в памперса – е щастливо“, каза най-популярният актьор от „Шоуто на Слави“, сядайки на престижния президиум.
По-нататък всички затаиха дъх в очакване на оценките и коментарите му. А те бяха главно от типа „уникално“, „страхотно“ и „наистина, какво да кажа – невероятно“. Седящата до него Хилда Казасян не пропусна да го клъвне, макар и задочно, намеквайки колко незаменим член на журито е бил Магърдич.
Но Радков няма никаква вина. Той е актьор, при това от най-добрите. Истински хамелеон, за който няма непосилна роля. От него никога досега не се е изисквало да прави коментари – даже и по най-невинни поводи – а камо ли да определя съдбите на хора, очакващи с трепет решението му. Актьорският чар и импровизация са едно, а мотивирането на толкова важен избор – съвсем друго. За негова чест, Краси не крие, че е наясно с разликата между двете неща.
Дискомфортът му е искрен непринуден и самоироничен. Но това не е достатъчно, за да бъде приет радушно в сърцата на зрителите. Публиката е безпощаден, понякога твърде жесток съдник.
Неадекватната позиция на Краси зад масата на това жури може да му навлече повече проблеми, отколкото и той, и шефовете на телевизията подозират. Противоестествената за неговата натура роля го прави мишена за излишен негативизъм.
Той не заслужава това. Трябва ли да дочува отвсякъде иронични коментари за новото си амплоа, само защото е бил достатъчно дисциплиниран, за да приеме поставената му задача?
Но това не е първият случай, в който една телевизия може да избоде очи, вместо да изпише вежди. Спомняте ли си безпомощния опит на Елен Колева да се изявява като водеща на готварско риалити-шоу? Разликата между нея и Краси Радков е единствено в това, че там в основата на всичко е собствената й болна амбиция и липса на реална самопреценка.
Ами какво да кажем за Нова телевизия, която неотдавна запокити най-ерудирания си водещ.
Ники Кънчев – в странно следобедно шоу да прави реклама на лекарски кабинети и козметични салони? В тази медия се отнасят не по-малко експлоататорски и грозно към рейтинговите си звезди. Също Нова бе каналът, който прати кралицата на предиобедните часове Гала, да се излага и рони сълзи във „ВИП Брадър“. Трябваше ли?
Рокаджията Светльо Витков – един от най-харесваните образи и гласове на българския ъндърграунд – също имаше злощастен опит в непривична роля. Певецът, който миналата есен спечели над 50 хиляди гласа като кандидат-президент, двукратно бе пробван като тв водещ. Първо го тропосаха до Камен Воденичаров в „Пей с мен“, онова странно отроче на Нова телевизия в комбина със Слави Трифонов. После вече несъществуващата PRO.BG опита да го наложи като лице на амбициозното токшоу „Точно така“ в късния следобед. И в двата случая щеше да е достатъчна само една проба пред фокус-група с тестова публика, за да стане ясно, че опитите ще са неуспешни…
Със сигурност подобни „заговори“ срещу популярни лица ще има и в бъдеще. Народът мъдро е казал – никога не е късно да станеш за резил. Жалко е обаче, когато заради някакво мерене на мускули между мениджъри и продуценти се принася като странична жертва репутацията на хора, които публиката искрено обича.
Be the first to comment