Кошмарът с футболните коментатори в БНТ покрай Евро – 2012

Методи Манченко

  Петела беше локализиран само в няколко мача, дори в някои от тях упоен с мистериозна субстанция. Кедъра бе принуден да се редува с Методи Манченко, а Ели Гигова – с блондинката Християна. Повече мачове отвсякога бяха поверени на млади коментатори като Никола Ибришимов, които се справиха съвсем прилично, или най-малкото не дразнеха. Но и тази година, по стародавна традиция, БНТ успя да изнерви запалянковците с отразяването на поредното европейско първенство. И то като за световно.

Да, усеща се някакъв прогрес все пак. Студиото е хубаво, подборът на гостите е разнообразен и почти винаги адекватен. Присъствието на музиканта Ясен Велчев в късното токшоу е интересна идея, макар и ужасно реализирана. Може би никога досега БНТ не е отразявала първенство с такава динамика, въпреки все по-ограничените си финансови възможности. Но с хубавото се свършва дотук.

Ели Гигова и Камен Алипиев

Стърженето по зрителските нерви започна още от първия мач в който Петър Василев бе в стихията си. Добре познатата интонация тип „запек“ отново бе тук, тук бяха и клишетата от типа „тази чудесна игра нямаше да се нарича футбол, ако големите не грешаха“ и „не си мислете само в червено – имаше и жълто, разбира се“. Бъбрейки със събеседника си Томас Лафчис, който освен всичко друго се пада и съпруг на шефката му Вяра Анкова, Петела хем фамилиарничеше, наричайки го „Томе“, хем му се подмазваше („ти, като един от най-големите наши вратари…“). А тирадата му срещу съдията, ощетил сънародниците на Томето, беше по-яростна и от гнева на Ахила Пелеев от Омировата „Илиада“.

В следващите мачове Василев изненадващо слезе цяла октава надолу, сякаш упоен от конска доза седатив. Изригваше само при вкарване на гол и рязката амплитуда в интонацията му беше още по-комична.

Връх на всичко бе и демонстративното неведение на Петела, какво се случва в паралелно играещия се друг мач. „Нямам информация как се развиват събитията в другата среща, но…“. И.защо нямате информация, Василев? БНТ не ви е купила служебен лаптоп, няма интернет в студиото ви, никой не може да ви подскаже в слушалките или просто предпочитате да живеете в миналия век, когато никакви технически иновации не тормозеха флирта ви с микрофона?

Никола Ибришимов

На фона на Петела по-младите му колеги са истински гении на футболния коментар. Ивайло Ангелов също можеше да заслужи похвали като тези към Ибришимов, ако не бяха непрекъснатите му грешки кой играч в кой клубен отбор играе. Даже не се усещаше да се поправи, както е редно. А и явно нямаше кой да му подскаже.

По-големите проблеми обаче не са в Украйна и Полша, а в студиото на „Сан Стефано“. Там Камен Алипиев – Кедъра продължава с маниерите си на запалянко от кварталната беседка.

Непрекъснато вмъква глаголи като „кефя се“ (сякаш някой се интересува от какво той се кефи), занимава ни не само с футболните си пристрастия, но и с музикалния си вкус (да, Кедъра е интелигентен, той не слуша чалга, драги зрители, и никога не е стъпвал в заведението на Ели Гигова на булевард „Мария-Луиза“). Но най-дразнещо е парадирането със собствените неумения. „Ето, започнах да забравям имена, ужас, вечер по това време съм много зле… Добре, че „Господари на ефира“ са в пауза…“ Имаше и директни изблици на самосъжаление: „Приятна лятна вечер на нашите гости, докато ние ще продължаваме да ГНИЕМ тук в студиото“. Интересен глагол за човек, на когото държавата и данъкоплатците дават заплата, за да ги дразни с угодническо-самодоволната си усмивка…

За Женското присъствие в студиото какво да кажем? Дано Ели Гигова не е дала много пари на фризьора си, защото иначе би било жалко за разхищението. И дано след две години й се падне по-нормален партньор в импровизираните студийни диалози.

Петър Василев

Красивата Християна пък заслужава поздравления за смелостта да стане футболна съдийка вместо например златотърсачка по клубовете, както и да застане пред камера с влудяващия си диалект. Сигурно не е нейна вината, че присъствието й в студиото така и не беше оправдано подобаващо. Но продуцентско-режисьорската мисъл никога не е била стихията на БНТ.

Стигнахме и до музикалните паузи. Да, добра идея коментарите да се разчупят с някоя друга песен. Но що за селекция на представените изпълнители? И що за телевизионна реализация – осветление, заснемане, декор, стайлинг? Нивото бе повече от самодейно. Все едно с машина на времето сме се върнали няколко десетилетия назад.

Всъщност основният плюс на БНТ в такива моменти е именно този – да се върнеш в миналото, да се подмладиш, да заживееш отново с илюзията, че си в доброто старо време, когато футболът бе футбол, музиката – музика, а Мичмана бе още жив.

Между Лулчева и Росич

Интригата на Евро 2012 бе и шанс за българските компании да извадят някои от най-добрите си реклами пред мъжката аудитория. Кои се откроиха в паузите между полувремената? Преди всичко ..Шуменско“, чийто клип с музиката на Панчо Владигеров сме отбелязвали и друг път. На този фон поредният скъпоструващ и добре заснет спот на „Каменица“ отново не успя да остави никакъв спомен у зрителя. „Болярка“ с гласа на Силвия Лулчева ставаше все по-досадна и по-досадна.Такива са и комиците с онзи народен шпек салам. „Ариана“ не остана по-назад – пусна нов спот с Мариан („Искал да ни каже наздраве“), който буди главно недоумение и раздразнение.

Затова пък „Хенди“ отново избиха рибата, този път с помощта на Джоко Росич. Удачен беше и клипът на „Близу“ с компанията, събрала се да гледа мача в HD-качество.

ВИЖ ВИДЕОТО:

Методи Манченко

Още сензации:

loading...

2 Отговора за "Кошмарът с футболните коментатори в БНТ покрай Евро – 2012"

  1. an web hosting   28.08.2021 at 9:43

    I know this web site provides quality based articles or reviews
    and extra stuff, is there any other site which gives
    such data in quality?

    Отговор
  2. Dorthea   08.11.2021 at 12:04

    wonderful issues altogether, you simply gained a emblem new
    reader. What might you suggest in regards to your post
    that you simply made a few days in the past?
    Any sure?

    Отговор

Напиши коментар за an web hosting Откажи коментара

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Моля, въведете отговор: *